James Edward Pryor

b. September 15th, 1921 in Lambert (Mississippi)

d. October 18th, 2006 in Cape Girardeau (Missouri)

SNOOKY PRYOR

Flyright

Magpie

SNOOKY PRYOR

Flyright

Paula

PITCH A BOOGIE WOOGIE

Westside

REAL FINE BOOGIE

Fuel 2000

December 1948 - 1963

BOOGIE TWIST : THE JOB SESSIONS

P-Vine

1950 - 1963

James Edward Pryor, fils d'un pasteur baptiste, s'intéresse très tôt à la musique et la pratique fréquemment avec ses amis (notamment avec son ami d'enfance James Lane alias Jimmy Rogers). Il reçoit l'enseignement décisif de musiciens locaux Charles Mac Clelland et surtout James Scott Jr qui lui apprend comment un harmoniciste doit accompagner un guitariste. Il quitte le domicile familial à 16 ans. Sous le nom de Bubba Pryor, il rejoint d'abord Memphis puis l'Arkansas et le Missouri, se produisant dans les juke-joints, les fêtes locales et les piques-niques. Finalement, il pose ses valises à Chicago en 1940 et épouse Luella (le couple habite sur North Morgan Street). Snooky sert dans le Pacifique (notamment en Nouvelle Calédonie) pendant la seconde guerre mondiale et est démobilisé en mai 1945. Dès son retour à Chicago (il habite désormais sur Washington Boulevard), il commence à se produire sur le marché de Maxwell Street ou il est un des premiers à amplifier son harmonica. Il y fait la connaissance déterminante des cousins Floyd & Moody Jones. Snooky est repéré par Chester Scales qui gère un magasin de disque dans le North Side de la ville. Celui-ci lui permet de graver ses premiers morceaux en compagnie du guitariste Moody Jones ("Telephone blues", "Snooky & Moody boogie") pour le label Planet (réédité sur Old Swingmaster) mais également d'accompagner des collègues comme Johnny "Man" Young. Après avoir rencontré Joe Brown, Snooky enregistre pour le label J.O.B. dès 1950, un chapelet de morceaux fantastiques : "Boogy fool", "Fine boogie", "Going back on the road", "Harp instrumental", "Real fine boogie", "Eighty nine ten", "Stop the train conductor". Aussitôt, on remarque ce chant puissant et un jeu d'harmonica direct et sans fioritures hérité des deux "Sonny Boy" Williamson. Après quelques années passées chez J.O.B. (probablement jusqu'en 1954-55), il fait un passage rapide chez Vee-Jay. Mais, il retrouvera J.O.B. plus tard pour une session mystérieuse (1962 ou 1963) qui aurait été capté au domicile de Snooky à Chicago avec son ami le guitariste Sylvester Plunkett et quelques autres musiciens. De cette séance sortira notamment "I can't feel good no more" et "Boogie twist". Lassé du manque de succès de ses disques, il abandonne la musique et devient charpentier. C'est la firme anglaise Flyright qui, dès 1969, proposera un LP reprenant une sélection de cette première oeuvre sous le simple titre "Snooky Pryor". Dans les années 80, Flyright proposera plusieurs autres recueils ou seront inclus plusieurs de ses morceaux ("Snooky & Moody", "Baby Face Leroy and others", "Memphis Minnie and others"). Parmi les rééditions en CD, relativement équivalentes, la plus facile à trouver est, sans conteste, "Real fine boogie" (Fuel 2000).

James Edward Pryor, son of a baptist minister, shows an early interest in music and practices frequently with his friends (especially with his childhood friend James Lane aka Jimmy Rogers). He receives the decisive teaching of some local musicians Charles Mac Clelland and especially James Scott Jr, who taught him how a harmonica should accompany a guitarist. He left home at 16. Under the name of Bubba Pryor, he first joined Memphis, then Arkansas and Missouri, performing in juke joints, local festivals and picnics. Finally, he puts his bags in Chicago in 1940 and married Luella (they live in North Morgan Street). Snooky serves in the Pacific (including New Caledonia) during the Second World War and was demobilized in may 1945. Since his return to Chicago (he now lives on Washington Boulevard), he starts to perform on the Maxwell Street market where he is one of the first to amplify his harmonica. There he met cousins Floyd & Moody Jones. Snooky is discovered by Chester Scales who manage a record store in the North Side of the city. He allows Snooky to burn his first tracks with Moody Jones on guitar ("Telephone blues", "Snooky & Moody boogie") for the Planet label (reissued on Old Swingmaster), but also to play with some colleagues like Johnny "Man" Young. After meeting Joe Brown, Snooky records for the J.O.B. label in 1950, a handful of fantastic sides : "Boogy fool", "Fine boogie", "Going back on the road", "Harp instrumental", "Real fine boogie", "Eighty nine ten", "Stop the train conductor". Immediately, we notice his powerful vocals and unadorned harmonica playing inherited from the two "Sonny Boy" Williamson. After a few years at J.O.B. (probably until 1954 to 1955), he made a quick stint at Vee-Jay. But he will come back later to J.O.B. for a mysterious session (1962 or 1963) that would have been captured at Snooky's home in Chicago with his friend guitarist Sylvester Plunkett and some other musicians. From this session, we will note "I can't feel good no more" and "Boogie twist". Tired of the lack of success of his records, he abandoned music and became a carpenter. This is the english firm Flyright which, in 1969, will issue a LP with a selection of the first work under the simple title "Snooky Pryor". In the 80's, Flyright proposes several other collections where will be included several of his early songs ("Snooky & Moody", "Baby Face Leroy and others", "Memphis Minnie and others"). Among CD reissues, relatively equivalent, easiest to find is, unquestionably, "Real fine boogie" (Fuel 2000).

THE PARROT RECORDS : BLUES STORY

Trigger

1954

Snooky donna un simple au label Parrot en 1954 : "Crosstown blues" et "I want you for myself". Sur ces titres intéressants, il est notamment accompagné de "Lazy" Bill Lucas, Eddie Taylor et Moody Jones.

Snooky gave a single to Parrot label in 1954 : "Crosstown blues" and "I want you for myself". On these interesting titles, he is notably accompanied by "Lazy" Bill Lucas, Eddie Taylor and Moody Jones.

CHICAGO ANTHOLOGY : HAVE A GOOD TIME

Sunnyland

1954

Cette anthologie (et sa pochette complètement vierge) reprend un simple originellement gravé pour le label Atomic H en 1954 mais qui est demeuré inédit. La qualité sonore de ces deux morceaux est très faible. Snooky est accompagné par "Lazy" Bill Lucas et Homesick James.

This anthology (and its completely blank cover) contains a single originally cut for Atomic H label in 1954 but remained unissued. Sound quality of these two tracks is very low. Snooky is accompanied by "Lazy" Bill Lucas and Homesick James.

BLUESVILLE CHICAGO vol.1

Top Rank

BILLY BOY ARNOLD & SNOOKY PRYOR

P-Vine

VIVIAN & JIMMY BLUES SHOWCASE

Teichiku

CHICAGO BLUES MASTERS vol.1 : COMBINATION BOOGIE

Charly

July 1956

Snooky produira une poignée de morceaux pour Vee-Jay lors d'une séance datée de juillet 1956. Il s'y montre en grande forme superbement accompagné par Johnny Young, Floyd Jones et Earl Phillips. La qualité sonore est excellente et les titres sont vraiment remarquables ("You tried to ruin me", "Judgement day"). Ces faces furent publiées sur le mythique LP Top Rank "Bluesville Chicago vol.1" en 1959. Plusieurs autres sélections existent et valent la peine d'être recherchées.

Snooky produced a handful of tracks for Vee-Jay in a session dated july 1956. He is in great shape superbly accompanied by Johnny Young, Floyd Jones and Earl Phillips. The sound quality is excellent and the songs are truly remarkable ("You tried to ruin me", "Judgement day"). These sides were published on the legendary Top Rank LP "Bluesville Chicago vol.1" in 1959. Several other selections exist and are worth being sought.

SNOOKY PRYOR AND THE COUNTRY BLUES

Today

Sequel

September 1972

En 1967, Snooky a déménagé avec sa famille (il a sept enfants) à Ullin, une bourgade campagnarde située dans le sud de l'Illinois. Grâce à l'action conjointe de son ami Homesick James, de Jim O'Neal et Amy Von Single, il accepte de reprendre sa carrière de bluesman. Dans cette séance produite par Al Smith, on constate, dès les premières secondes de musique, que Snooky est à son meilleur niveau : morceaux courts, accrocheurs, efficaces, harmonica puissant et expressif. Il faut signaler aussi l'excellence de l'accompagnement soutenu par Dave Myers (basse) et Fred Below (batterie) et une cohésion et une complémentarité remarquables des trois guitaristes (Louis Myers, "Mighty" Joe Young, Homesick James). Plusieurs moments sensationnels : "Can I be your friend", "Mr Charlie's mule", "Mighty long time", "Break it on down" parmi d'autres. Un disque exceptionnel, bien qu'un peu court, qui garde une importance fondamentale dans la carrière de Snooky Pryor. Il a été réédité par Sequel en CD.

In 1967, Snooky moved with his family (he has seven children) in Ullin, a country town located in southern Illinois. Thanks to the joint action of his friend Homesick James, Jim O'Neal and Amy Von Single, he agrees to resume his blues career. In this session produced by Al Smith, we notice, from the first seconds of music, that Snooky is at his best level : short, catchy, effective songs with powerful and expressive harmonica. There is also a noteworthy musical support by Dave Myers (bass) and Fred Below (drums) and remarkable cohesion and complementarity of the three guitarists (Louis Myers, "Mighty" Joe Young, Homesick James). Several sensational moments : "Can I be your friend", "Mr Charlie's mule", "Mighty long time", "Break it on down" among others. An exceptional album, although a bit short, which keeps fundamental importance in the career of Snooky Pryor. It was reissued on CD by Sequel.

AMERICAN BLUES LEGENDS '73

Polydor

Big Bear

THE BIG BEAR SESSIONS

Castle

February 1973

Son come-back lui vaut de participer à la tournée de l'American Blues Legends de 1973 organisée par Jim Simpson. Associé notamment à Homesick James et Boogie Woogie Red, il joue ici dans quelques excellents morceaux qui méritent l'écoute comme "Dangerous woman" et "Sloppy drunk". Ces faces sont reprises dans le superbe double CD "The Big Bear sessions".

His comeback allows him to participate in the American Blues Legends '73 tour organized by Jim Simpson. Associated in particular with Homesick James and Boogie Woogie Red, he played here in a few excellent tracks that deserve listening like "Dangerous woman" and "Sloppy drunk". These sides are compiled in the superb double CD "The Big Bear sessions".

HOMESICK JAMES & SNOOKY PRYOR

Caroline

Indigo

THE BIG BEAR SESSIONS

Castle

March 1973

A la suite de l'American Blues Legends, Jim Simpson enregistra substantiellement Snooky Pryor avec et sans Homesick James. Dans ce magnifique disque, les deux hommes sont associés et s'entendent à merveille. La production de Simpson est chaleureuse et équilibrée. Les deux compères sont accompagnés par le Brunning-Hall Blues Band (Bob Hall, Bob Brunning, John Hunt) de manière fort efficace. On trouve de nombreux sommets comme "Crossroads", "Nothing but trouble", "Crosstown", "Careless love", "After you there won't be anybody else". Un disque abouti, puissant, efficace et excitant qui est intégralement repris dans l'indispensable double CD "The Big Bear sessions".

Following the American Blues Legends tour, Jim Simpson recorded substantially Snooky Pryor with and without Homesick James. In this wonderful disc, the two men are associated and get along together wonderfully. Simpson production is warm and well-balanced. The two friends are accompanied by the very effective Brunning-Hall Blues Band (Bob Hall, Bob Brunning, John Hunt). There are many peaks such as "Crossroads", "Nothing but trouble", "Crosstown", "Careless love", "After you there won't be anybody else". A successful, powerful, efficient and exciting LP which is fully compiled in the essential double CD "The Big Bear sessions".

SHAKE YOUR BOOGIE

Big Bear

THE BIG BEAR SESSIONS

Castle

Early 1973

Dans cette nouvelle session Big Bear, Snooky est présenté, cette fois, à la tête d'une formation resserrée composée du pianiste Bob Hall et du guitariste Sam Mitchell. Puissant au chant et à l'harmonica, il livre une tranche de blues rauque et terrien, ancré dans la tradition du Mississippi. Parmi les meilleurs moments de ce disque, on peut ressortir "Shake your boogie", "Jump and shout", "You don't know my name", "Bottle up and go". Ces faces furent aussi reprises dans "The Big Bear sessions".

In this Big Bear new session, Snooky is presented, this time as the leader of a small formation composed of pianist Bob Hall and guitarist Sam Mitchell. Powerful on vocals and harmonica, he delivers a slice of raucous and earthy blues, rooted in the Mississippi tradition. Among the highlights of this record, we can point out "Shake your boogie", "Jump and shout", "You don't know my name", "Bottle up and go". These sides were also included in "The Big Bear sessions".

DO IT IF YOU WANT TO

Bluesway

May 1973

Moins bien produit que les disques Big Bear, ce LP publié par Bluesway (une marque appartenant à ABC) reste, néanmoins, un opus plaisant. Dans cette séance organisée et produite par Al Smith, on trouve Snooky associé à un groupe plutôt compétent malgré un guitariste un peu trop présent et pas toujours inspiré. Quelques excellentes faces et d'autres moins construites. Un microsillon intéressant qui n'a jamais été repris en CD.

Less produced than Big Bear albums, this LP released by Bluesway (an imprint owned by ABC) remains, however, a pleasant album. In this session organized and produced by Al Smith, we find Snooky associated with a rather competent group despite a guitarist too present and not always inspired. Some excellent sides and other less built. An interesting LP that was never issued on CD.

SHAKE YOUR MONEYMAKER

Krazy Kat

October 1973

SAD AND LONESOME

Wolf

October 1977 / October 1979

Gravé à Vienne en Autriche lors de deux sessions, le disque présente les deux amis Homesick James et Snooky Pryor en duo, chantant chacun leur tour. L'harmonica campagnard et direct de Snooky se mariant parfaitement avec la slide-guitare souple d'Homesick James. Pryor interprète notamment un "It seem like a dream" très convaincant. Mais, les autres morceaux valent l'écoute : "Rock me", "Harp boogie" et "Telephone blues".

Cut in Vienna (Austria)) during two sessions, the disc shows the two friends Homesick James and Snooky Pryor in duet configuration, each singing their turn. The country and direct harmonica of Snooky blending perfectly with the flexible slide-guitar of Homesick James. Pryor interprets notably a very convincing "It seem like a dream". But the other songs are worth listening : "Rock me", "Harp boogie" and "Telephone blues".

CHICAGO BLUES HARMONICA

Wolf

October 1979

Deux morceaux de Snooky Pryor dans cette anthologie consacrée à l'harmonica. Ils proviennent des mêmes séances autrichiennes que "Sad and lonesome". On note qu'il est accompagné à la guitare par Homesick James.

Two tracks of Snooky Pryor in this anthology dedicated to harmonica. They come from the same austrian sessions as "Sad and lonesome". Note that he is accompanied on guitar by Homesick James.

CHICAGO BLUES LIVE vol.1

Wolf

1979

Sur cette autre anthologie éditée par Wolf, on trouve deux morceaux de Snooky en concert (lieu inconnu) avec son acolyte Homesick James à la guitare. Intéressant.

On this other anthology published by Wolf, there are two titles of Snooky in concert (unknown location) with his sidekick Homesick James on guitar. Interesting.

NATIONAL DOWN HOME BLUES FESTIVAL vol.3

Southland

October 1984

Lors de ce festival organisé par George Mitchell, le tandem Snooky Pryor et Homesick James interprète "Why you want to treat me like that" et "Boogie twist".

During this festival organized by George Mitchell, the tandem Snooky Pryor and Homesick James interpret "Why you want to treat me like that" and "Boogie twist".

TENTH ANNIVERSARY ANTHOLOGY

Antone's

July 1985

Pour cet album-anniversaire, Snooky interprète une enthousiasmante version de "How'd you learn to shake it like that". Il y est associé à des musiciens de premier choix comme Sunnyland Slim, Eddie Taylor, son ami d'enfance Jimmy Rogers, Bob Stroger et Timothy Taylor.

For this birthday album, Snooky gives an exciting version of "How'd you learn to shake it like that". He is associated with first-rate musicians like Sunnyland Slim, Eddie Taylor, his childhood friend Jimmy Rogers, Bob Stroger and Timothy Taylor.

SNOOKY

Blind Pig

1987

Si Snooky est apparu dans quelques anthologies entre la fin des années 70 et le début des années 80, il y avait près de quinze ans qu'il n'avait pas enregistré un disque complet (depuis 1973 pour être exact). Il s'agit donc d'un véritable come-back orchestré par le producteur-guitariste Steve Freund. La section rythmique, efficace, est composée de Bob Stroger et de Willie "Big Eyes" Smith. Sa voix et son harmonica demeurent toujours aussi puissants. Quelques reprises bien choisies ("Nine below zero", "It hurts me too") et des compositions personnelles comme "Why you want to do me like that", "Cheatin' and lyin'", "That's the way to do it", "Money and women".

If Snooky appeared in several anthologies in the late 70's and early 80's, there was almost fifteen years that he had not recorded a complete album (since 1973 to be exact). There is, therefore, a real comeback orchestrated by the producer and guitarist Steve Freund. The rhythm section, efficient, consists of Bob Stroger and Willie "Big Eyes" Smith. His voice and harmonica are still powerful. A few well-chosen covers ("Nine below zero", "It hurts me too") and own compositions like "Why you want to do me like that", "Cheatin' and lyin'", "That's the way to do it", "Money and women".

BLUES LIVE FROM MOUNTAIN STAGE

Blue Plate

Early 1990's

Sur ce CD consacré à l'émission de radio de Larry Groce, Snooky joue "That's the way to do it".

On this CD dedicated to Larry Groce radio show, Snooky plays "That's the way to do it".

ANTONE'S ANNIVERSARY ANTHOLOGY vol.2

Antone's

July 1991

Pour ce nouvel album anniversaire en public, Snooky Pryor interprète une sympathique version de "Sloppy drunk" accompagné de Mel Brown, Derek O'Brien, Bob Stroger et Ted Harvey.

For this new anniversary live album, Snooky Pryor plays a nice version of "Sloppy drunk" accompanied by Mel Brown, Derek O'Brien, Bob Stroger and Ted Harvey.

TOO COOL TO MOVE

Antone's

1991

Pour cet album, on a rassemblé autour de Snooky de nombreux superbes musiciens qui apportent leur expérience et leur feeling : Duke Robillard, Derek O'Brien, Pinetop Perkins, Luther Tucker, Calvin Jones, Willie "Big Eyes" Smith. Un chapelet de morceaux montrent que Snooky Pryor reste un bluesman de premier plan : "Keyhole in your hand", "Hold me in your arms", "Coal black mare" et surtout les remarquables "Cheatin' and lyin'" et "Lovin' you is killin' me".

For this album, we gathered around Snooky many superb musicians who bring their experience and feeling : Duke Robillard, Derek O'Brien, Pinetop Perkins, Luther Tucker, Calvin Jones, Willie "Big Eyes" Smith. A string of songs show that Snooky Pryor remains a leading bluesman : "Keyhole in your hand", "Hold me in your arms", "Coal black mare" and especially the remarkable "Cheatin' and lyin'" and "Lovin' you is killin' me".

BACK TO THE COUNTRY

Blind Pig

1991

Sur ce disque co-produit par John Nicholas, Jerry Del Giudice (producteur maison chez Blind Pig) et Edward Chmelewski, on retrouve deux vétérans du label J.O.B. et de la scène chicagoane. Johnny Shines, diminué par des ennuis de santé, se contente du chant et est suppléé à la guitare par John Nicholas. Snooky chante sur quelques faces et joue de l'harmonica sur la majorité d'entre elles. Une séance acoustique sympathique.

On this album co-produced by John Nicholas, Jerry Del Giudice (house producer at Blind Pig) and Edward Chmelewski, we find two veterans of the JOB label and chicagoan scene. Johnny Shines, diminished by health problems, merely sings and is compensate on guitar by John Nicholas. Snooky sings on a few sides and plays harmonica on most of them. A nice acoustic session.

IN THIS MESS UP TO MY CHEST

Antone's

1994

A soixante-dix ans passés et malgré le décès de sa femme Luella en 1993, Snooky est toujours un brillant bluesman. Ses qualités au chant et à l'harmonica demeurent intactes (le solo d'harmonica sur le premier et excellent morceau "Bury you in a paper sack"). Second disque pour le label Antone's, toujours parfaitement produit (par Derek O'Brien) et accompagné, il livre un superbe moment de Chicago Blues. On remarque une très belle reprise de "Bluebird blues" (de John Lee "Sonny Boy" Williamson) mais aussi une majorité de compositions personnelles très abouties ("Pay for all our sins", "Can I get a witness", "You tried to ruin me" ou "Hello little baby" une sorte de variante de "Good morning little schoolgirl").

At seventy years old and despite the death of his wife Luella in 1993, Snooky is always a brilliant bluesman. His vocals and harmonica qualities remain intact (the harmonica solo on the first and great track "Bury you in a paper sack"). Second album for Antone's label, always perfectly produced (by Derek O'Brien) and accompanied, he delivers a superb slice of Chicago Blues. A beautiful cover of "Bluebird blues" (by John Lee "Sonny Boy" Williamson), but also a majority of very accomplished personal compositions ("Pay for all our sins", "Can I get a witness", "You tried to ruin me" or "Hello little baby" a kind of derivative of "Good morning little schoolgirl").

MIND YOUR OWN BUSINESS

Discovery

1996

Même s'il demeure toujours plutôt en bonne forme, Snooky Pryor propose ici un disque plus conventionnel et plus routinier que ses précédents. Pour la première fois sur disque, il est accompagné par deux de ses fils : Richard à la guitare et Earl à la basse. Bien que l'album s'écoute avec un certain plaisir, on ne retrouve pas la verve et l'inspiration habituelles.

While he still remains in pretty good shape, Snooky Pryor propose here a more conventional CD than his previous. For the first time on record, Snooky is accompanied by two of his sons : Richard on guitar and Earl on bass. Although the album can be listened with some pleasure, we do not find again the usual verve and inspiration.

SHAKE MY HAND

Blind Pig

1998

La chanson-titre dans laquelle il est complètement seul avec son harmonica se révèle un émouvant titre d'ouverture. Le reste de l'album demeure, d'ailleurs, varié et inspiré : l'électrisant "Someday baby", l'efficace "Tomorrow night", une relecture intéressante de son "Telephone blues", le superbe slow-blues "Headed south". Un très beau résultat pour ce bluesman de 77 ans !

The title track wherein he is completely alone with his harmonica reveals a poignant opening title. The remaining of the album is, moreover, varied and inspired : the electrifying "Someday baby", the effective "Tomorrow night", an interesting replay of his "Telephone blues", the superb slow-blues "Headed south". A nice result for a 77 years old bluesman !

CAN'T STOP BLOWIN'

Electro-Fi

August - September 1998

Premier disque pour le label canadien Electro-Fi, il bénéficie d'une production soignée et d'excellents musiciens (notamment l'élégant guitariste Mel Brown ainsi que les pianistes Tyler Yarema et Michael Fonfara). Toujours aussi puissant et expressif, Snooky se montre encore impérial à l'harmonica même si la voix est devenue un peu plus voilée avec les années. Plusieurs grands moments à apprécier : "I learnt my lesson well", "Don't worry 'bout me", "Goin' down slow", "I've got my eyes on you", "I been crucified".

First record for the canadian label Electro-Fi, he has the advantage of a stylish production and excellent musicians (including the elegant guitarist Mel Brown and pianists Tyler Yarema and Michael Fonfara). Always powerful and expressive, Snooky still shows the same imperial harmonica playing even if the voice become a little veiled over the years. Many great moments to appreciate : "I learnt my lesson well", "Don't worry 'bout me", "Goin' down slow", "I've got my eyes on you", "I been crucified".

DOUBLE SHOT

Electro-Fi

October 1999

Pour ce second disque chez Electro-Fi, Snooky Pryor est associé au guitariste Mel Brown. L'équipe de producteurs est la même (Andrew Galloway et Sandra Tooze) par contre les musiciens ont changé. Ici, ce sont les Homewreckers qui sont à l'oeuvre (John Lee au piano, Al Richardson à la basse et Jim Boudreau à la batterie). Malgré un contenu relativement classique, on peut relever quelques réussites notables : "Dirty rat", "Big leg woman", "Rock this house". Mention particulière aux pianistes John Lee (pianiste titulaire) et Michael Fonfara (pianiste invité) constamment délicats et pertinents.

For this second opus at Electro-Fi, Snooky Pryor is associated with guitarist Mel Brown. The production team is the same (Andrew Galloway and Sandra Tooze) but musicians have changed. Here, the Homewreckers are at work (John Lee at the piano, Al Richardson on bass and Jim Boudreau on drums). Despite a relatively conventional content, we can point out some notable cuts : "Dirty rat", "Big leg woman", "Rock this house". Special mention to pianists John Lee (titular pianist) and Michael Fonfara (guest pianist) constantly relevant and sensitive.

SANTA'S GOT MOJO

Electro-Fi

2001 ?

Pour ce recueil consacré à Noël, Snooky Pryor joue l'instrumental "Check it out Santa".

For this collection dedicated to Christmas, Snooky Pryor plays the instrumental "Check it out Santa".

SNOOKY PRYOR AND HIS MISSISSIPPI WRECKING CREW

Electro-Fi

October 2001

On a rassemblé autour de l'harmoniciste octogénaire Snooky Pryor quelques bluesmen vétérans comme Pinetop Perkins, Mel Brown, Bob Stroger, Willie "Big Eyes" Smith (et son jeu de batterie tout en souplesse) tous vraiment excellents. On se délecte des titres suivants : "Rock a while", "I ain't seen my baby", "Pinetop's grinder man blues", "Kind lovers", "Corinna". Seuls petits défauts : la voix affaiblie de Snooky (par contre son jeu d'harmonica est intact) et des morceaux un peu longs parfois. Malgré ces réserves, l'excellence instrumentale suffit à hisser ce disque parmi ses plus intéressants de ces dernières années.

We gathered around the octogenarian harpist Snooky Pryor few blues veterans like Pinetop Perkins, Mel Brown, Bob Stroger, Willie "Big Eyes" Smith (and his flexible drum playing), all really excellent. We delight of the following titles : "Rock a while", "I ain't seen my baby", "Pinetop's grinder man blues", "Kind lovers", "Corinna". Some minor flaws : the weakened voice of Snooky (however his harmonica playing is intact) and some too long tracks. Despite these minor flaws, the instrumental excellence is enough to hoist this album among his most interesting in recent years.

MOJO RAMBLE

Electro-Fi

November 2001

Album en concert capté au Canada, quelques jours après l'enregistrement de "Mississippi wrecking crew", en compagnie de Mel Brown et des Homewreckers. Snooky joue en priorité ses titres récents avec son savoir-faire habituel. Par contre, les morceaux sont souvent trop étirés et mériteraient d'être un peu raccourcis (tous les morceaux dépassent les six minutes).

Live album captured in Canada, a few days after the recording of "Mississippi wrecking crew", alongside Mel Brown and the Homewreckers. Snooky plays mainly his recent titles with his usual skills. On the other side, the tracks are often too stretched and deserve to be a little shortened (all tracks exceed six minutes).

SUPERHARPS II

Telarc

2001

Dans cette réunion d'harmonicistes, Snooky prend trois morceaux plutôt réussis en leader : "Keyhole in your door", "Let your hair down" et "Shake my hand". Il intervient également dans le dernier titre "Harp to harp" ou les quatres souffleurs sont réunis.

In this harmonicist meeting, Snooky takes three rather nice sides as a leader : "Keyhole in your door", "Let your hair down" and "Shake my hand". He plays also in the last title "Harp to harp" where the four blowers are reunited.

NOTODDEN MISSISSIPPI

Blues Town

2003

Snooky Pryor figure à l'affiche du célèbre festival norvégien en 2003. Dans ce recueil, on l'entend sur "How'd you learn to shake it like that" et l'instrumental "Juke joint shuffle".

Snooky Pryor performed at this famous Norwegian festival in 2003. In this collection, we can hear him on "How'd you learn to shake it like that" and the instrumental "Juke joint shuffle".