b. January 6th, 1951 in Detroit (Michigan) |
||
TIGERMANAntone's 1993 |
Né à Detroit, il grandit à Goleta en Californie. Puis en 1974, il s'installe à Austin (Texas) où il rencontre Jimmie Vaughan. Les deux hommes forment The Fabulous Thunderbirds cette même année dont Kim est l'indéfectible chanteur-harmoniciste depuis le début. En parallèle de cette activité, il a démarré une carrière solo au début des années 90. Bon chanteur et harmoniciste, Kim propose ici une majorité de reprises plutôt correctes et quelques rares compositions personnelles. Il manque certainement un peu d'inspiration et de flamme à cet album honorable. On retient néanmoins "She moves me", "Hush oh hush", "Hunch rhythm", "Boogie all night". Quelques beaux guitaristes derrière Kim : Rusty Zinn, Derek O'Brien, Duke Robillard, Junior Watson. Born in Detroit, he grew up in Goleta, California. Then in 1974, he moved to Austin, Texas where he met Jimmie Vaughan. The two men formed The Fabulous Thunderbirds that same year, of which Kim is the indefectible singer-harmonicist from the beginning. In parallel with this activity, he started a solo career in the early 90's. Good singer and harmonicist, Kim proposes here a majority of rather decent covers and some rare personal compositions. It certainly lacks a little inspiration and flame to this honorable album. We can nevertheless point out "She moves me", "Hush oh hush", "Hunch rhythm", "Boogie all night". Some beautiful guitarists behind Kim : Rusty Zinn, Derek O'Brien, Duke Robillard, Junior Watson. |
|
THAT'S LIFEAntone's 1993 or 1994 ? |
Ce second album est exactement bâti sur le même modèle que le premier. Les morceaux proviennent peut-être des mêmes séances. On aime "Baby don't you lie to me", "Ooh baby", "Blues leave me alone". This second album is exactly built on the same model as the first one. The tracks may come from the same sessions. We like "Baby don't you lie to me", "Ooh baby", "Blues leave me alone". |
|
MY BLUESBlue Collar THE COMPLETE MY BLUES SESSIONSKim Wilson MY BLUES : KIM'S MIX vol.1Kim Wilson October - December 1996 |
Il s'agit d'un album de reprises de standards Blues et Rhythm & Blues (à l'exception de deux compositions originales de Kim Wilson). Dans l'ensemble, ces morceaux sont joués avec application et feeling et forment une sorte d'hommage de Kim Wilson au Blues qu'il aime. Derrière Kim, on trouve des musiciens attentifs : Fred Kaplan (également co-producteur), Rusty Zinn, Kid Ramos, Larry Taylor, Richard Innes, Junior Watson, Tom Fabre, Scott Steen. Il existe aussi un coffret 3 CDs reprenant l'intégralité des séances constitutives de "My blues" : prises alternatives, titres inédits,... A conseiller aux fans confirmés de Kim Wilson. D'autre part, on trouve aussi "Kim's mix", une autre version de l'album avec un choix de titres différent. This is an album of Blues and Rhythm & Blues standard covers (with the exception of two original compositions by Kim Wilson). All in all, these songs are played with application and feeling and form a tribute to Blues that Kim Wilson loves. Behind Kim, there are attentive musicians : Fred Kaplan (also co-producer), Rusty Zinn, Kid Ramos, Larry Taylor, Richard Innes, Junior Watson, Tom Fabre, Scott Steen. There is also a box-set of 3 CDs containing the entirety of the constituent sessions of "My blues" : alternative takes, new titles, ... To advise to confirmed fans of Kim Wilson. On the other hand, there is also "Kim's mix", another version of the album with a different choice of titles. |
|
NOTODDEN BLUES FESTIVALBluestown August 1998 |
Un titre en compagnie de Big Al Blake ("Black cat bone") sur la scène du fameux festival norvégien. A title alongside Big Al Blake ("Black cat bone") on the stage of the famous norwegian festival. |
|
SMOKIN' JOINTM.C. February 1999 / December 2000 |
Enregistrements live captés au Rhythm Room de Phoenix et au Cafe Boogaloo d'Hermosa Beach. Malgré quelques longueurs, la set-list s'écoute avec plaisir. Kim se montre en forme au chant et à l'harmonica et les musiciens à ses côtés, inspirés et attentionnés. Live recordings from Rhythm Room in Phoenix and Cafe Boogaloo in Hermosa Beach. Despite some lengths, the set list can be listened with pleasure. Kim is in good shape on singing and harmonica and the musicians at his side, inspired and attentive. |
|
SMOKIN' JOINT vol.2 : RHYTHM ROOM SESSIONSKim Wilson February 1999 |
La suite des enregistrements live au Rhythm Room de Phoenix - captés en février 1999 - auto-édité par Kim Wilson en 2009. Ce deuxième volume est un parfait prolongement du premier : même qualité sonore, quelques longueurs et des moments intenses. The following of live recordings at the Rhythm Room of Phoenix - captured in february 1999 - self-issued by Kim Wilson in 2009. This second volume is a perfect extension of the first : same sound quality, some lengths and intense moments. |
|
THE MEMPHIS BARBECUE SESSIONSM.C. October 2000 |
En septembre 2000, le producteur Mark Carpentieri propose à Big Jack Johnson de réaliser un album acoustique. Il l'associe, alors, avec l'harmoniciste Kim Wilson. Enregistré à Memphis, comme le titre le suggère, il en résulte un disque inégal mais plutôt intéressant. On retrouve, ici, quelques compositions personnelles de Big Jack ainsi que des reprises de standards ("Smokestack lightning" et "My babe" parmi les meilleurs). In september 2000, producer Mark Carpentieri offers Big Jack Johnson to record an acoustic album. Then, he associates Big Jack with harpist Kim Wilson. Cut in Memphis, as the title suggests, the result is an uneven but interesting CD. We can find here several Big Jack's personal compositions and some standard covers ("Smokestack lightning" and "My babe" among the best). |
|
LOOKIN' FOR TROUBLEM.C. March - December 2002 |
Troisième et dernier album pour le label M.C. de Mark & Catherine Carpentieri. Même principe que pour ses précédents albums : quelques compositions personnelles et une large majorité de reprises de standards. Le tout exécuté avec professionnalisme. Co-production de Kim Wilson et Amanda Taylor. Third and last album for M.C. label of Mark & Catherine Carpentieri. Same principle as for his previous albums : some personal compositions and a large majority of standards covers. All done with professionalism. Co-production of Kim Wilson and Amanda Taylor. |
|
DRIFTIN' FROM TOWN TO TOWNThe Sirens March 2012 |
Kim Wilson avait déjà collaboré à l'album "Got my eyes on you" de Barrelhouse Chuck. Cette fois, les deux hommes réalisent conjointement ce nouvel album. Il s'agit essentiellement de reprises bien jouées mais souvent trop sages. Kim Wilson had already collaborated on Barrelhouse Chuck's "Got my eyes on you" album. This time, the two men jointly make this new album. These are essentially well-played but often too wise covers. |
|
FOR POPS : A TRIBUTE TO MUDDY WATERSSevern 2014 |
Disque hommage à Muddy Waters pour le centenaire de sa naissance rassemblant son fils Mud Morganfield et l'harmoniciste Kim Wilson. Il s'agit d'un bel hommage - produit par David Earl et Steve Gomes - faisant parfaitement revivre l'oeuvre du vénérable bluesman. Les deux leaders sont en forme et proposent un programme valant l'écoute. Pourtant, cet album manque un peu d'originalité et de flamme. Record tribute to Muddy Waters for the centenary of his birth bringing together his son Mud Morganfield and harmonica player Kim Wilson. This is a beautiful tribute - produced by David Earl and Steve Gomes - bringing the venerable bluesman to life. Both leaders are in good shape and offer a program worth listening. However, this album lacks a bit of originality and flame. |
|
BLUES AND BOOGIE vol.1Severn 2017 |
Comme d'habitude, Kim Wilson reprend le Blues qu'il aime avec goût et respect. Bon chanteur et excellent harmoniciste, il donne ici un efficace aperçu de ses possibilités accompagné par des sidemen de choix (Big Jon Atkinson, Billy Flynn, Nathan James, Barrelhouse Chuck). Quelques bons moments : "No love in my heart", "Searched all over", "Blue and lonesome". As usual, Kim Wilson covers the Blues that he loves with taste and respect. Good singer and excellent harmonica player, he gives here an effective overview of his possibilities accompanied by first-rate sidemen (Big Jon Atkinson, Billy Flynn, Nathan James, Barrelhouse Chuck). Some good moments : "No love in my heart", "Searched all over", "Blue and lonesome". |
|
TAKE ME BACKM.C. 2020 |
Ce nouvel album reprend les différents titres gravés par Kim Wilson dans les studios de Big Jon Atkinson depuis des années. Avec ce dernier - guitariste et co-producteur - Kim est entouré de remarquables musiciens comme Billy Flynn, Rusty Zinn, Jonny Viau, Barrelhouse Chuck, Marty Dodson. Son chant et son jeu d'harmonica n'ont jamais été aussi aboutis dans un style entre blues terrien ("No place to go") et blues West Coast ("You've been goofing"). Ses reprises sont inspirées mais ses propres compositions méritent également l'écoute : "Wingin' it", "Play me", "I'm sorry", "Out of the fryin' pan". Sans aucun doute, son meilleur album jusqu'à présent. This new album compiles the various titles recorded by Kim Wilson in the studios of Big Jon Atkinson for years. With the latter - guitarist and co-producer - Kim is surrounded by remarkable musicians like Billy Flynn, Rusty Zinn, Jonny Viau, Barrelhouse Chuck, Marty Dodson. His singing and his harmonica playing have never been better in a style between down-home blues ("No place to go") and West Coast blues ("You've been goofing"). His covers are inspired but his own compositions are also worth listening : "Wingin' it", "Play me", "I'm sorry", "Out of the fryin' pan". Without a doubt, his best album so far. |