Joseph Williams Perkins b. July 7th, 1913 in Belzoni (Mississippi) d. March 21st, 2011 in Austin (Texas) |
||
UNION AVENUE BREAKDOWNCharly BLUE GUITARSun July or August 1953 |
Il grandit dans une plantation de Belzoni où il se lie d'amitié avec Boyd Gilmore. Il exerce de nombreux métiers différents pour subsister : cueilleur de coton, conducteur de camion, mécanicien. Ce célèbre pianiste, influencé par Leroy Carr, a débuté aux côtés de Robert Nighthawk et "Sonny Boy" Williamson dans l'émission radiophonique "King Biscuit Time" diffusée par KFFA. Vers 1950, il accompagné Nighthawk chez Chess lors d'une séance. A Memphis, il trouve l'opportunité de graver son premier morceau pour le label Sun de Sam Phillips : une reprise du célèbre boogie-woogie "Pinetop's boogie woogie" de Clarence "Pinetop" Smith (à qui il prendra son surnom) avec la guitare de son ami Earl Hooker. Mais après cette première expérience en tant que leader, il quitte le milieu musical et se fixe dans l'Illinois (et s'installe finalement à Chicago). He grew up in a Belzoni plantation where he became friends with Boyd Gilmore. He practices many different jobs to subsist : cotton picker, truck driver, mechanic. This famous pianist, influenced by Leroy Carr, started alongside Robert Nighthawk and "Sonny Boy" Williamson on the radio show "King Biscuit Time" broadcast by KFFA. Around 1950, he accompanied Nighthawk at Chess during a session. In Memphis, he found the opportunity to cut his first track for the Sam Phillips' Sun label : a cover of the famous boogie-woogie "Pinetop's boogie woogie" by Clarence "Pinetop" Smith (to whom he will take his nickname) with the guitar of his friend Earl Hooker. But after this first experience as a leader, he left the music scene and settled in Illinois (and eventually settled in Chicago). |
|
ANN ARBOR BLUES & JAZZ FESTIVAL 1969 vol.1Third Man August 1969 |
Sur la scène du célèbre festival d'Ann Arbor, Pinetop Perkins joue "Pinetop's boogie woogie". On the stage of the famous Ann Arbor festival, Pinetop Perkins plays "Pinetop's boogie woogie". |
|
PINETOP IS JUST TOPBlack & Blue BOOGIE WOOGIE KINGBlack & Blue Evidence November 1976 |
Après une longue absence, sa participation au disque d'Earl Hooker "Two bugs and a roach" en novembre 1968 le remet sur les rails. Quelques mois après, il joue derrière Carey Bell sur "Carey Bell blues harp". Mais surtout, il remplace Otis Spann dans le blues band de Muddy Waters. Il sera le pianiste attitré de Muddy pendant douze années. Ce "Pinetop is just top" est le premier album complet de "Pinetop" Perkins - alors toujours pianiste de Muddy Waters - gravé à Zurich en Suisse lors d'une tournée européenne. Pianiste solide au style hérité des barrelhouses et chanteur correct, il propose ici un album très convaincant avec un programme partagé entre slow-blues et boogie-woogie : "Jackson town gal", "Lend me your love", "Pinetop is just top", "Rockin' the boogie". On note aussi l'excellent apport du guitariste Luther "Guitar Junior" Johnson avec ses solos lumineux. D'ailleurs, il enregistre son propre album "Luther's blues" lors de la même séance. After a long absence, his participation in Earl Hooker's "Two bugs and a roach" in november 1968 put him back on track. A few months later, he played behind Carey Bell on "Carey Bell blues harp". But above all, he replaces Otis Spann in the Muddy Waters blues band. He will be Muddy's pianist for twelve years. This "Pinetop is just top" is the first complete album of "Pinetop" Perkins - then still pianist of Muddy Waters - engraved in Zurich in Switzerland during a European tour. Pianist in the style inherited from the barrelhouses and decent singer, he proposes here a very convincing album with a program shared between slow-blues and boogie-woogie : "Jackson town gal", "Lend me your love", "Pinetop is just top", "Rockin' the boogie". We also note the excellent contribution of guitarist Luther "Guitar Junior" Johnson with his luminous solos. Indeed, he recorded his own album "Luther's blues" during the same session. |
|
JACKS AND KINGSAdelphi Genes Summer - Fall 1977 |
Sur ce disque des Nighthawks, Pinetop interprète pas moins de sept morceaux en leader. Bien accompagné par le groupe (Mark Wenner, Jim Thackery, Jan Zukowski, Pete Ragusa), il joue aussi bien du boogie-woogie que le répertoire d'Earl Hooker. Très intéressant. On this Nighthawks record, Pinetop interprets no less than seven tracks as a leader. Well-supported by the band (Mark Wenner, Jim Thackery, Jan Zukowski, Pete Ragusa), he plays both boogie-woogie and Earl Hooker's repertoire. Very interesting. |
|
LIVING CHICAGO BLUES vol.3 (LP) vol.2 (CD)Alligator Sonet June 1978 |
Parfaitement produit par Bruce Iglauer et Richard Mac Leese, accompagné par Sammy Lawhorn, Luther "Guitar Junior" Johnson, Calvin "Fuzz" Jones et Willie "Big Eyes" Smith, il se montre ici en grande forme sur les quatre titres qu'il joue : "Take it easy baby", "Blues after hours", "Little angel child", "How much more long". Probablement un de ses meilleurs moments sur disque. Après une douzaine d'années derrière Muddy Waters, Pinetop Perkins forme le Legendary Blues Band en 1981 (dont il sera le co-leader avec Jerry Portnoy sur deux albums). Perfectly produced by Bruce Iglauer and Richard Mac Leese, accompanied by Sammy Lawhorn, Luther "Guitar Junior" Johnson, Calvin "Fuzz" Jones and Willie "Big Eyes" Smith, he is here in great form on the four tracks he plays : "Take it easy baby", "Blues after hours", "Little angel child", "How much more long". Probably one of his best moments on disc. After a dozen years behind Muddy Waters, Pinetop Perkins formed the Legendary Blues Band in 1981 (which he co-led with Jerry Portnoy on two albums). |
|
TENTH ANNIVERSARY ANTHOLOGY vol.1Antone's July 1985 |
Pour les 10 ans du label Antone's, Pinetop joue une sympathique reprise de "Caldonia" bien supporté par James Cotton, Luther Tucker, Jimmy Rogers, Robert Stroger et Ted Harvey. For the 10 years of Antone's label, Pinetop plays a nice cover of "Caldonia" well supported by James Cotton, Luther Tucker, Jimmy Rogers, Robert Stroger and Ted Harvey. |
|
CHICAGO BOOGIE BLUES PIANO MANJSP September 1985 |
Concert mal enregistré et mal mixé dans lequel les musiciens se montrent bien peu inspirés. Le programme reste donc souvent médiocre et ne parvient pas à intéresser l'auditeur. Concert badly recorded and mixed in which the musicians show themselves little inspired. The program often remains poor and does not manage to interest the listener. |
|
PINETOP PERKINS AND FRIENDSPipeliner 1985 - 1989 |
Disque méconnu et rare dans lequel Pinetop est associé à différents artistes comme Rosco Gordon, George Kilby Jr, The Coolerators. Produit par George Kilby Jr, Bob Ward et Chris Darrow, le disque est enregistré lors de plusieurs sessions. Un opus relativement sympathique qui mériterait d'être redécouvert ("3 finger boogie", "Her mind is gone", "Just a little bit"). A rare and unknown album in which Pinetop is associated with various artists such as Rosco Gordon, George Kilby Jr, The Coolerators. Produced by George Kilby Jr, Bob Ward and Chris Darrow, the disc is recorded during several sessions. A rather nice opus that deserves to be rediscovered ("3 finger boogie", "Her mind is gone", "Just a little bit"). |
|
BACKTRACKVarrick July 1986 |
Pinetop Perkins est invité par les Nighthawks sur une scène de Washington pour jouer un correct "Pinetop's boogie woogie". Pinetop Perkins is invited by the Nighthawks on a Washington stage to play a decent "Pinetop's boogie woogie". |
|
HEAVENBlind Pig November 1986 |
Publié en 2012 par le label Blind Pig, il s'agit en fait de bandes gravées à la fin de l'année 1986 et restées inédites jusque là. Elles méritent pourtant une écoute attentive car elles présentent Pinetop seul au piano sur la plupart des titres. On trouve quelques belles réussites comme "44 blues", "4 o'clock in the morning", "Just keep on drinking", "Ida B", "Sweet home Chicago", "Pinetop's blues". Enfin, il faut noter que Willie "Big Eyes" Smith et Otis Clay chantent chacun sur un morceau (mais leurs voix n'ont été overdubbées qu'en 2011). Issued in 2012 by the Blind Pig label, they are in fact tapes cut at the end of 1986 and remained unissued until then. They nevertheless deserve careful listening as they present Pinetop alone on piano on most titles. We find some great tracks like "44 blues", "4 o'clock in the morning", "Just keep on drinking", "Ida B", "Sweet home Chicago", "Pinetop's blues". Finally, it should be noted that Willie "Big Eyes" Smith and Otis Clay sing each on a title (but their voices were not overdubbed until 2011). |
|
BACK HOME TO CLARKSDALEIcehouse April 1988 |
A l'initiative de John Mohead (patron du Cotton Exchange Club), une réunion d'ex-membres du groupe de Muddy Waters est organisée sur une scène de Clarksdale pour lever des fonds pour le Delta Blues Museum (fondé par Sid Graves). Pinetop Perkins est ici l'indiscutable leader du groupe composé de "Mojo" Buford, Louis Myers, Bob Stroger et Ted Harvey. On retient notamment "Pinetop's boogie", "For you my love", "I got my mojo working", "Lend me your love" parmi d'autres. On the initiative of John Mohead (boss of the Cotton Exchange Club), a meeting of ex-members of Muddy Waters' band is held on a Clarksdale stage to raise money for the Delta Blues Museum (founded by Sid Graves). Pinetop Perkins is the undisputed leader of this group consisting of "Mojo" Buford, Louis Myers, Bob Stroger and Ted Harvey. We can point out "Pinetop's boogie", "For you my love", "I got my mojo working", "Lend me your love" among others. |
|
GENUINE BLUES LEGENDSElrob May 1988 |
Concert édité tardivement en 2015 associant Pinetop Perkins, Jimmy Rogers et Little Mike (alias Michael Markowitz) dans le Maine. Une performance intéressante même si la prise de son n'est pas optimale. Concert issued late in 2015 associating Pinetop Perkins, Jimmy Rogers and Little Mike (aka Michael Markowitz) in Maine. An interesting performance even if the sound quality is not optimal. |
|
AFTER HOURSBlind Pig 1989 |
Il lui a fallu attendre 75 ans passés pour avoir enfin la possibilité de graver son premier album américain. Parfaitement produit par Edward Chmelewski et Jerry Del Giudice, accompagné une nouvelle fois par Little Mike & The Tornadoes, Pinetop fait ici la part belle aux reprises de standard du blues interprétés avec goût et sensibilité. Un de ses meilleurs albums studio. He had to wait 75 years old to finally have the opportunity to cut his first american album. Perfectly produced by Edward Chmelewski and Jerry Del Giudice, again accompanied by Little Mike & The Tornadoes, Pinetop focuses here on the reworks of standard blues rendered with taste and sensitivity. One of his best studio albums. |
|
PINETOP PERKINS / JOHN BRIMWolf February 1990 |
Séance pour Wolf produite par Hannes Folterbauer et Willie Kent dans laquelle Pinetop est simplement accompagné d'un batteur (Timothy Taylor ou Michael Strasser selon les titres). Du blues standard bien joué mais peu original. A session for Wolf produced by Hannes Folterbauer and Willie Kent in which Pinetop is simply accompanied by a drummer (Timothy Taylor or Michael Strasser according to the titles). Standard blues well played but not very original. |
|
CHICAGO BLUESPowerhouse July 1990 |
Dans ce disque de son ancien collègue Bob Margolin, Pinetop chante sur "Wee wee baby". In this disc of his former colleague Bob Margolin, Pinetop sings on "Wee wee baby". |
|
ANTONE'S ANNIVERSARY ANTHOLOGY vol.2Antone's July 1991 |
Concert anniversaire pour le label Antone's : Pinetop Perkins joue un superbe "Trouble blues" parfaitement supporté par Matt "Guitar" Murphy, Jimmy Rogers, James Cotton, Calvin Jones et Willie Smith. Antone's birthday concert : Pinetop Perkins plays a superb "Trouble blues" perfectly supported by Matt "Guitar" Murphy, Jimmy Rogers, James Cotton, Calvin Jones and Willie Smith. |
|
PINETOP PERKINS WITH CHICAGO BEAU AND THE BLUE ICE BANDPlatonic Earwig GOT MY MOJO WORKINGSt Clair BLUES LEGENDPrestige Elite November 1991 |
Disque live et studio gravé en Islande avec des musiciens locaux et l'harmoniciste Chicago Beau. Un programme passablement ennuyeux à cause d'une inteprétation soit peu inspirée, soit peu subtile. Live and studio record engraved in Iceland with local musicians and the harmonicist Chicago Beau. A rather boring program because of an either uninspired or not very subtle interpretation. |
|
ON TOPDeluge Sky Ranch January 1992 |
On trouve ici une puissante version de "Down in Mississippi" avec Jerry Portnoy et une délicate version de "Five long years" (avec Portnoy aussi). On peut écouter aussi l'éblouissant "Five hand strut" joué à deux pianos avec David Maxwell, "Pinetoppin'" joué avec l'orgue de Ron Levy. Au final, il s'agit d'un disque varié et rafraichissant dans la longue discographie de Pinetop Perkins. Pour le label Deluge, il avait déjà participé au disque "Travelin' light" de Zora Young quelques mois auparavant. We find here a powerful version of "Down in Mississippi" with Jerry Portnoy and a delicate version of "Five long years" (with Portnoy too). We can also listen to the dazzling "Five hand strut" played on two pianos with David Maxwell, "Pinetoppin'" played with the organ of Ron Levy. In the end, it is a varied and refreshing album in the Pinetop Perkins long discography. For the Deluge label, he had already participated in the album "Travelin' light" of Zora Young a few months before. |
|
PINETOP'S BOOGIE WOOGIEAntone's New West 1992 |
Produit par Derek O'Brien, cet album doit beaucoup à la qualité des sidemen présents (Kim Wilson et Duke Robillard notamment). "You don't have to go", "Ida B", "Look on yonder wall", "High heel sneakers", "That ain't the way to do it" sont des classiques qui trouvent ici une interprétation solide et inspirée. Produced by Derek O'Brien, this album owes much to the quality of the sidemen (Kim Wilson and Duke Robillard in particular). "You don't have to go", "Ida B", "Look on yonder wall", "High heel sneakers", "That ain't the way to do it" are classics which find here a solid and inspired rendition. |
|
PORTRAIT OF A DELTA BLUESMANOmega 1992 |
Ce disque plonge au coeur des racines musicales de Pinetop Perkins. Seul au piano, il entrecoupe ses différents morceaux d'anecdotes et d'histoires issues de sa longue carrière. Un programme instructif et dépouillé avec plusieurs bons moments comme "Come back baby", "Big fat mama" et "Chicago stomp". This disc digs into the heart of the musical roots of Pinetop Perkins. Alone on piano, he interspersed his various tracks of anecdotes and stories taken from his long career. A bare and informative program with several great moments like "Come back baby", "Big fat mama" and "Chicago stomp". |
|
LIVE TOPDeluge 95 North October 1994 |
Parfaitement supporté par les Blue Flames (notamment David Gill à l'harmonica), Pinetop délivre une prestation scénique solide et convaincante ("High heel sneakers", "Murmer low", "I almost lost my mind"). Perfectly supported by the Blue Flames (including David Gill on harmonica), Pinetop delivers a solid and convincing scenic performance ("High heel sneakers", "Murmer low", "I almost lost my mind"). |
|
YOU'RE GONNA MISS ME (WHEN I'M DEAD AND GONE)Telarc December 1994 |
Dans cet hommage à Muddy Waters produit par John Snyder pour Telarc, Pinetop donne une bonne version de "Going down slow" en leader. In this tribute to Muddy Waters produced by John Snyder for Telarc, Pinetop gives a good version of "Going down slow" as a leader. |
|
LIVE AT ANTONE'S vol.1Texas Antone's New West July 1995 |
Pour les 20 ans du label Antone's (fondé et dirigé par Clifford Antone), Pinetop est accompagné de Kim Wilson, Rusty Zinn, Mark "Kaz" Kazanoff, Calvin Jones et Willie Smith. Malgré ces sidemen de choix, le répertoire reste convenu et sans surprise. For the 20 years of Antone's label (founded and directed by Clifford Antone), Pinetop is accompanied by Kim Wilson, Rusty Zinn, Mark "Kaz" Kazanoff, Calvin Jones and Willie Smith. Despite these first-rate sidemen, the program remains conventional and not surprising. |
|
ANTONE'S 20TH ANNIVERSARYAntone's New West July 1995 |
Enregistré également lors des 20 ans d'Antone's, on trouve dans cette anthologie trois morceaux de Pinetop Perkins (dont "Little girl little girl"). Recorded also during the 20 years of Antone's, we can find in this anthology three tracks of Pinetop Perkins (including "Little girl little girl"). |
|
SOLITAIRELunacy 1995 |
Sous la supervision du bassiste-producteur Dave Copenhaver pour son propre label Lunacy Records, Pinetop livre un album consistant. Derrière lui, le groupe est compact et puissant, vraiment convaincant. "Someday baby", "Blues for Olivia", "P.G. shuffle" méritent l'écoute. Under the supervision of bassist-producer Dave Copenhaver for his own Lunacy Records label, Pinetop delivers a consistent album. Behind him, the backing band is compact and powerful, really convincing. "Someday baby", "Blues for Olivia", "P.G. shuffle" deserve listening. |
|
ONE HEARTGeographic February 1996 |
|
|
EYE TO EYEAudioquest March 1996 |
Associé à Ronnie Earl et Bruce Katz, Pinetop livre encore une fois un disque correct avec plusieurs moments particulièrement plaisants ("Country girl", "Tops boogie woogie", "I woke up this morning", "Ronnie's blues"). Associated with Ronnie Earl and Bruce Katz, Pinetop once again delivers a decent record with several particularly pleasant moments ("Country girl", "Tops boogie woogie", "I woke up this morning", "Ronnie's blues"). |
|
SWEET BLACK ANGELVerve June - July 1996 |
Produit par Jay Newland pour Verve - Gitanes Jazz, Pinetop Perkins est entouré notamment de Bob Margolin, Duke Robillard et des souffleurs Mark "Kaz" Kazanoff et Sax "Gordon" Beadle. "View from the top" et ses accents West Coast mais aussi "What's the matter with you", "Who's ol' muddy shoes", "I'd rather quit her than hit her" figurent parmi les bons moments de cet opus. Produced by Jay Newland for Verve - Gitanes Jazz, Pinetop Perkins is surrounded notably by Bob Margolin, Duke Robillard and blowers Mark "Kaz" Kazanoff and Sax "Gordon" Beadle. "View from the top" and its West Coast accents but also "What's the matter with you", "Who's ol' muddy shoes", "I'd rather leave her than hit her" are among the highlights of this opus. |
|
DOWN IN MISSISSIPPIHMG THE COMPLETE HIGHTONE SESSIONSHightone October 1996 / October 1997 |
Recueil de deux séances dans lesquelles Pinetop est seul au piano et interprète son répertoire habituel. Dans le même genre, il vaut mieux choisir "Portrait of a delta bluesman" car ici le programme s'avère souvent poussif (Pinetop inteprétant souvent les mêmes titres). Collection of two sessions in which Pinetop is alone on piano and interprets his usual repertoire. In the same genre, it is better to choose "Portrait of a delta bluesman" because here the program seems often wheezy (Pinetop often singing the same titles). |
|
BORN IN THE DELTATelarc November 1996 |
|
|
LEGENDSTelarc May 1998 |
Pinetop Perkins et Hubert Sumlin se partagent la position de leader réunis par le label Telarc. Derrière eux, l'accompagnement est quelconque malgré les participations d'Annie Raines, Rod Carey, Per Hanson et la production aussi. Sumlin et Perkins ne sont, en plus, pas de très grands chanteurs. Le répertoire est éculé et interprété de manière bien peu originale. Pinetop Perkins and Hubert Sumlin share the leadership position gathered by Telarc label. Behind them, the accompaniment is ordinary in spite of the participations of Annie Raines, Rod Carey, Per Hanson and production too. Sumlin and Perkins are not, in addition, very great singers. The program is worn and interpreted conventionaly. |
|
LIVE AT 85Shanachie July 1998 |
Accompagné par George Kilby Jr & The Coolerators, Pinetop semble toujours en forme à 85 ans. Comme souvent, la set-list reste plus ou moins la même que d'habitude. Un bon concert néanmoins. Accompanied by George Kilby Jr & The Coolerators, Pinetop still looks in fine form at 85 years old. As often, the set-list remains more or less the same as usual. A good concert nevertheless. |
|
HELLHOUND ON MY TRAILTelarc March 1999 |
|
|
BACK ON TOPTelarc July 1999 |
Sur ce troisième opus pour Telarc, les invités Sugar Ray Norcia et Corey Harris donnent une coloration country-blues bienvenue ("Down in Mississippi", "Hi heel sneakers"). On remarque aussi les titres "Just a little bit" et "Thinks like a million". Au final, un album tout à fait recommandable dans la discographie de Pinetop Perkins. On this third opus for Telarc, guests Sugar Ray Norcia and Corey Harris give a welcome country-blues coloring ("Down in Mississippi", "Hi heel sneakers"). We also note the titles "Just a little bit" and "Thinks like a million". In the end, a very recommendable album in the Pinetop Perkins discography. |
|
BLUES POWER : SONGS OF ERIC CLAPTONHouse of Blues 1999 |
Dans cet album hommage où des bluesmen reprennent le répertoire d'Eric Clapton, Pinetop joue "Too bad" (supporté par John Hammond et Bob Margolin). Pinetop plays "Too bad" (supported by John Hammond and Bob Margolin) in this album, a tribute where bluesmen cover Eric Clapton's repertoire. |
|
PINETOP PERKINSAPO October 2000 |
Ce disque n'est en fait jamais paru. Il fut pourtant bien enregistré durant le mois d'octobre 2000 mais rencontra semble t-il des problèmes de production. This disc has actually never been issued. It was, however, recorded during the month of october 2000, but it seems to have problems of production. |
|
SWEET EMOTION : SONGS OF AEROSMITHHeavy Hip Mama 2000 |
|
|
DEALIN' WITH THE DEVILCannonball 2000 |
|
|
8 HANDS ON 88 KEYSThe Sirens November 2001 |
Pour célébrer les 25 ans du label The Sirens, quatre grands noms du piano blues de Chicago furent rassemblés : Pinetop Perkins, Erwin Helfer, Barrelhouse Chuck et Detroit Junior. Pinetop prend quatre titres en leader dont un en duo avec Erwin Helfer. To celebrate 25 years of Sirens label, four great Chicago blues piano players were gathered : Pinetop Perkins, Erwin Helfer, Barrelhouse Chuck and Detroit Junior. Pinetop takes four titles as a leader including one in duet with Erwin Helfer. |
|
ON THE 88'S : LIVE IN CHICAGOVizz-Tone Kingston 2001 |
Encore un concert plutôt routinier et plat qui n'apporte rien à la notoriété de Pinetop Perkins. Il faudra plutôt le conseiller aux fans confirmés car il s'agit d'un album mineur. Still a rather routine and flat concert that brings nothing to the notoriety of Pinetop Perkins. It will be advisable to the confirmed fans because it is a minor album. |
|
LADIES MANM.C. May 2003 - May 2004 |
|
|
LAST OF THE GREAT MISSISSIPPI DELTA BLUESMEN : LIVE IN DALLASBlue Shoe Project October 2004 |
Après un accident de voiture en 2004 dont il ressort miraculeusement indemne, Pinetop participe à cette réunion des derniers grands bluesmen (tous sont âgés de plus de 80 ans) sur une scène de Dallas. Il prend quatre titres en leader (un sympathique "Down in Mississippi", l'inévitable mais puissant "Got my mojo workin'") parfaitement soutenu par un groupe dynamique. After a car crash in 2004 that miraculously unharmed him, Pinetop takes part in this meeting of the last great bluesmen (all over the age of 80) on a stage in Dallas. He takes four titles as a leader (a nice "Down in Mississippi", the inevitable but powerful "Got my mojo workin'") perfectly supported by a dynamic backing band. |
|
PINETOP PERKINS AND FRIENDSTelarc 2006 - 2008 |
L'album fut enregistré sur une durée de plus de deux ans et produit par Doug Nelson. Pinetop y invite ses amis musiciens pour reprendre quelques standards du Blues avec lui. Reprises plutôt conventionnelles mais appliquées : "Take it easy baby" (avec Jimmie Vaughan), "Down in Mississippi" (avec B.B. King), "How long blues / Come back baby" (avec Eric Clapton & Nora Jean Brusco), "Anna Lee" (avec Jimmie Vaughan) sortent du lot. The album was recorded over a period of more than two years and produced by Doug Nelson. Pinetop invites his musicians friends to cover some Blues standards with him. Rather conventional but applied covers : "Take it easy baby" (with Jimmie Vaughan), "Down in Mississippi" (with B.B. King), "How long blues / Come back baby" (with Eric Clapton & Nora Jean Brusco), "Anna Lee" (with Jimmie Vaughan) stand out. |
|
HARMONICA BLUESDelta Groove November 2007 |
Dans cette anthologie, Pinetop joue "Big fat mama" accompagné par Bob Corritore, Chris James, Patrick Rynn et Brian Fahey. In this anthology, Pinetop plays "Big fat mama" accompanied by Bob Corritore, Chris James, Patrick Rynn and Brian Fahey. |
|
NOTODDEN MISSISSIPPIBluestown 2008 |
Dans cette sélection compilant des artistes se produisant au célèbre festival norvégien de Notodden. La qualité sonore n'est pas toujours parfaite. On l'entend sur deux titres en tant que leader et un morceau avec le groupe norvégien Spoonful of Blues. In this selection compiling artists performing at the famous norwegian festival of Notodden. Sound quality is not always perfect. He can be heard on two tracks as a leader and a title with the norwegian band Spoonful of Blues. |
|
JOINED AT THE HIPTelarc 2010 |
Pinetop Perkins et Willie "Big Eyes" Smith se connaissent depuis la fin des années 60. Il était temps qu'ils fassent un album ensemble. Produit par Michael Freeman pour Telarc, il en résulte un bon album de Chicago Blues joué par un groupe précis et remarquable (John Primer, Bob Stroger, Kenny Smith, le fils de Willie Smith). Pinetop (déjà 96 ans) est en fait assez peu présent par rapport à son associé : son jeu de piano est toujours plaisant mais sa voix semble bien limitée maintenant. Pinetop Perkins and Willie "Big Eyes" Smith have known each other since the late 60's. It was time they made an album together. Produced by Michael Freeman for Telarc, the result is a good Chicago Blues album played by a precise and remarkable band (John Primer, Bob Stroger, Kenny Smith, Willie Smith's son). Pinetop (already 96 years old) is actually rather little present compared to his partner : his piano playing is always pleasant but his voice seems limited now. |
|
HOW LONGRockbeat September 2010 |
Pendant l'été 2010, Pinetop atteint ses 97 ans ! Grâce au producteur Jake Langley, il grave ses dernières séances dans sa ville d'Austin (où il réside depuis longtemps). Malgré le fait que sa voix soit faible et limitée et son piano assez peu présent, l'album se révèle tout à fait intéressant. Le producteur a réuni autour de Pinetop un orchestre complet avec section cuivres et quelques invités notables ("5-10-15 hours" avec Carolyn Wonderland, "If you love me like you say" avec Gary Clark Jr). En bonus, un DVD avec 7 titres supplémentaires. In the summer of 2010, Pinetop reached his 97th birthday ! Thanks to producer Jake Langley, he cut his last sessions in his home town of Austin (where he lives for a long time). Despite the fact that his voice is weak and limited and his piano not very present, the album proves quite interesting. The producer gathered around Pinetop a full backing band with horn section and some notable guests ("5-10-15 hours" with Carolyn Wonderland, "If you love me like you say" with Gary Clark Jr.). In bonus, a DVD with 7 additional titles. |