Aleck or Alex Miller b. December 5th, 1897 or 1899 in Glendora (Mississippi) d. May 25th, 1965 in Helena (Mississippi) |
||
THE CHRONOLOGICAL SONNY BOY WILLIAMSONClassics January 1951 - April 1953 October 1953 - August 1956 COOL COOL BLUES : THE CLASSIC SIDESJSP January 1951 - November 1954 |
Par le passé, on l'a souvent confondu avec John Lee "Sonny Boy" Williamson mais il ne s'agit évidemment pas du même bluesman. Il a aussi fallu longtemps pour déterminer sa véritable identité et sa date de naissance. Fils de Millie Ford, il se prénomme Aleck (ou Alex). Il prendra le nom de son beau-père Jim Miller qui vit avec sa mère dans une plantation de Glendora. Après une bagarre avec celui-ci, il quitte sa famille en 1929 et mène une vie de musicien itinérant dans les états du sud. Sonny Boy rencontre alors Elmore James, Robert Johnson, Willie Love, Homesick James, Robert Nighthawk, Howlin' Wolf. En couple avec la soeur d'Howlin' Wolf - Mary Burnett - il s'associe avec le guitariste Robert Lockwood Jr. Les deux hommes sont embauchés par Sam Anderson qui dirige la radio KFFA. Ils jouent dans l'émission "King Biscuit Time" dès novembre 1941 et sont rejoints par James "Peck" Curtis et Robert "Dudlow" Taylor. Sonny Boy se produira aussi pour les radios KGHI, KNOE et KWEM. Remarié avec Mattie Gordon en juin 1949, il s'installe à West Memphis et exerce le métier de conducteur de tracteur. Découvert par Lillian Mac Murry à la fin de l'année 1950, Sonny Boy trouve l'opportunité de graver ses premiers titres pour Trumpet. Ceux-ci remportent un certain succès. Excellent compositeur, harmoniciste expressif et puissant, superbe chanteur, il livre de véritables chefs d'oeuvre : "Eyesight to the blind", "Cool cool blues", "West Memphis blues", "Mighty long time", "Nine below zero", "Too close together", "Mr Downchild", "City of New Orleans", "Goin' in your direction", "Boppin' with Sonny". Sur ces faces, il est souvent accompagné de Willie Love, Elmore James, Joe Willie Wilkins, Cliff Givens (et son excellente voix basse). Sa dernière séance pour Trumpet a lieu en novembre 1954. In the past, he has often been confused with John Lee "Sonny Boy" Williamson but it is obviously not the same bluesman. It also took a long time to determine his true identity and his date of birth. Son of Millie Ford, his name is Aleck (or Alex). He will take the name of his stepfather Jim Miller who lives with his mother on a Glendora plantation. After a fight with him, he left his family in 1929 and led a life of traveling musician in the southern states. Sonny Boy then meets Elmore James, Robert Johnson, Willie Love, Homesick James, Robert Nighthawk, Howlin' Wolf. While in a relationship with Howlin' Wolf's sister - Mary Burnett - he teamed up with guitarist Robert Lockwood Jr. The two men were hired by Sam Anderson who runs KFFA Radio. They play in the "King Biscuit Time" show from november 1941 and are joined by James "Peck" Curtis and Robert "Dudlow" Taylor. Sonny Boy will also perform for KGHI, KNOE and KWEM radios. After remarrying Mattie Gordon in june 1949, he moved to West Memphis and worked as a tractor driver. Discovered by Lillian Mac Murry at the end of 1950, Sonny Boy finds the opportunity to cut his first titles for Trumpet. These have some success. An excellent composer, an expressive and powerful harmonicist, a superb singer, he delivers real masterpieces : "Eyesight to the blind", "Cool cool blues", "West Memphis blues", "Mighty long time", "Nine below zero" , "Too close together", "Mr Downchild", "City of New Orleans", "Goin' in your direction", "Boppin' with Sonny". On these sides, he is often accompanied by Willie Love, Elmore James, Joe Willie Wilkins, Cliff Givens (and his excellent bass voice). His last session for Trumpet took place in november 1954. |
|
ONE WAY OUTChess - MCA August 1955 - September 1961 |
Lillian Mac Murry revend en 1955 le contrat de Williamson à Buster Williams à Memphis. Peu après, Buster Williams revend à son tour le contrat à Leonard Chess (qui dirige le label du même nom). Sa première séance pour le célèbre label de Chicago a lieu en aout 1955 avec derrière lui Otis Spann (piano), Muddy Waters (guitare), Jody Williams (guitare), Willie Dixon (basse), Fred Below (batterie) avec trois morceaux remarquables : "Work with me", "Good morning everybody", "You killing me". Dans les séances suivantes, Sonny Boy retrouve son ami Robert Lockwood Jr et continue à proposer des titres superbes comme "Keep it to yourself", "Let your conscience be your guide", "This is my apartment", l'étonnant "Like Wolf" (où il chante en imitant Howlin' Wolf), "Cool disposition". Sa maitrise de l'harmonica reste parfaite. Ces faces pour Checker (une marque de Chess) le montre en pleine possession de ses moyens. Lillian Mac Murry resold in 1955 Williamson's contract to Buster Williams in Memphis. Shortly after, Buster Williams resells the contract to Leonard Chess (who runs the label of the same name). His first session for the famous Chicago label took place in august 1955 with behind him Otis Spann (piano), Muddy Waters (guitar), Jody Williams (guitar), Willie Dixon (bass), Fred Below (drums) with three remarkable pieces : "Work with me", "Good morning everybody", "You killing me". In the following sessions, Sonny Boy works with his friend Robert Lockwood Jr and continues to offer great titles like "Keep it to yourself", "Let your conscience be your guide", "This is my apartment", the amazing "Like Wolf" "(where he sings imitating Howlin' Wolf), "Cool disposition". His mastery of harmonica remains perfect. These faces for Checker (a subsidiary of Chess) show him in full possession of his abilities. |
|
DOWN AND OUT BLUESChess - MCA Marble Arch LES ROIS DU BLUESBarclay August 1955 - March 1958 |
Ce microsillon - et sa célèbre pochette signée par le photographe Don Bronstein - fut le premier édité par Chess-Checker avec une sélection des titres de Sonny Boy Williamson. Quelques chefs d'oeuvre valant absolument l'écoute figurent dans celui-ci : "Don't start me to talkin'", "I don't know", "Cross my heart", "Keep it to yourself", "Fattening frogs for snakes", "Your funeral my trial" sont aujourd'hui des classiques du Chicago Blues. This LP - and his famous cover signed by photographer Don Bronstein - was the first issued by Chess-Checker with a selection of titles by Sonny Boy Williamson. Some masterpieces worth listening to are included in this one : "Don't start me to talkin'", "I don't know", "Cross my heart", "Keep it to yourself", "Fattening frogs for snakes", "Your funeral my trial" are now Chicago Blues classics. |
|
BUMMER ROADChess - MCA September 1957 - September 1960 |
On trouve une curiosité dans ce recueil Chess avec l'intégralité des 11 prises du titre "Little village". Ces prises successives illustrent la mise au point du morceau et les échanges entre Sonny Boy et Leonard Chess. Elles intéresseront surtout les fans confirmés. On trouve aussi deux titres magnifiques provenant d'une séance de juin 1960 : "Lonesome cabin", "Temperature 110" (avec les guitares d'Eddie King et de Luther Tucker). On peut écouter également "I can't do without you", "Keep your hands out of my pockets", "This old life". We find a curiosity in this Chess collection with the entirety of the 11 takes of the title "Little village". These successive takes illustrate the development of the track and the exchanges between Sonny Boy and Leonard Chess. They will especially interest the confirmed fans. There are also two magnificent titles from a june 1960 session : "Lonesome cabin", "Temperature 110" (with the guitars of Eddie King and Luther Tucker). You can also listen to "I can't do without you", "Keep your hands out of my pockets", "This old life". |
|
THE REAL FOLK BLUESChess - MCA IN MEMORIUMChess IN MEMORIAMChess FOLK FESTIVAL OF THE BLUESArgo September 1957 - April 1964 |
Nouvelle sélection Chess (avec une photo de couverture de Don Bronstein) dans laquelle Sonny Boy Williamson est au sommet de ses possibilités. On retient les remarquables "Too young to die", "Checkin' up on my baby", "Too old to think" mais aussi des faces provenant de la séance de janvier 1963 (avec la guitare de Matt Murphy) : "Got to move" et "Bring it on home". Précision importante : "Bring it on home" a été repris dans le LP Argo avec l'ajout d'un faux public. New Chess selection (with a sleeve picture shot by Don Bronstein) in which Sonny Boy Williamson is at the top of his possibilities. We can point out the remarkable "Too young to die", "Checkin' up on my baby", "Too old to think" but also sides from a january 1963 session (with the guitar of Matt Murphy) : "Got to move" and "Bring it on home". Important clarification : "Bring it on home" was included in the "Folk festival of the Blues" Argo LP with the addition of a false live audience. |
|
KING COBRASFlyright 1958 |
Sonny Boy Williamson fit une infidélité à Chess en 1958 en gravant deux titres pour le label Cobra/Artistic d'Eli Toscano : "Steady rollin' man" et "Take your hands out of my pockets". Il est accompagné de Willie Dixon et d'Harold Burrage. Pour ce label, Sonny Boy joue aussi derrière le chanteur Charles Clark. Sonny Boy Williamson made an infidelity to Chess in 1958 by recording two titles for Eli Toscano's Cobra/Artistic label : "Steady rollin' man" and "Take your hands out of my pockets". He is accompanied by Willie Dixon and Harold Burrage. For this label, Sonny Boy also plays behind singer Charles Clark. |
|
MORE REAL FOLK BLUESChess - MCA January 1960 - April 1964 |
Ce recueil reprend la dernière partie de ses sessions Chess. On trouve ici les superbes "Help me", "Bye bye bird", "Nine below zero", "Stop right now", "Somebody help me". Il faut écouter aussi "Decoration day" et "Trying to get on my feet" avec la guitare magique de Buddy Guy. This collection compiles the last part of his Chess sessions. Here we find the beautiful "Help me", "Bye bye bird", "Nine below zero", "Stop right now", "Somebody help me". You also have to listen to "Decoration day" and "Trying to get on my feet" with the magic guitar of Buddy Guy. |
|
AMERICAN FOLK BLUES FESTIVAL : 1962-1966 vol.1Hip-O September 1963 / September 1964 |
Ses participations aux tournées American Folk Blues Festival de 1963 et 1964 firent connaitre Sonny Boy Williamson en Europe. Ses dons de bluesman associés à ses qualités de showman émérite font merveille auprès de ce nouveau public. Dans ce recueil, on peut écouter un titre de chaque tournée : "Nine below zero" et "In my younger days". His participation in the American Folk Blues Festival 1963 and 1964 tours brought Sonny Boy Williamson to Europe. His bluesman skills combined with his emeritus showmanship make this new audience a marvel. In this collection, you can listen to one title from each tour : "Nine below zero" and "In my younger days". |
|
AMERICAN FOLK BLUES FESTIVAL : 1962-1969 vol.2Hip-O September 1963 |
Ici on peut écouter deux titres remarquables : "Keep it to yourself" et "Your funeral my trial" où Sonny Boy est notamment accompagné par le superbe piano d'Otis Spann. Here we can listen to two remarkable songs : "Keep it to yourself" and "Your funeral my trial" where Sonny Boy is notably accompanied by the superb piano of Otis Spann. |
|
SOLO HARPDocument September 1963 |
Gravé dans l'appartement d'un collectionneur allemand, ces bandes privées ne possèdent pas une très bonne qualité sonore. Sonny Boy Williamson y est seul à l'harmonica parfaitement impliqué dans sa musique. Il s'agit d'un témoignage intéressant à conseiller avant tout aux fans confirmés et autres complétistes. Recorded in the apartment of a german collector, these private tapes do not have a very good sound quality. Sonny Boy Williamson is alone on harmonica perfectly involved in his music. This is an interesting testimony to advise above all to confirmed fans and other completists. |
|
THE UNISSUED 1963 BLUES FESTIVALRed Lightnin' M.I.L Weton Wesgram October 1963 |
Assemblé à partir des concerts de l'American Folk Blues Festival 1963, cet album comporte cinq morceaux de Sonny Boy Williamson (dont deux dans lesquels il est seul à l'harmonica). Assembled from the concerts of the 1963 American Folk Blues Festival, this album features five tracks by Sonny Boy Williamson (including two in which he is alone on harmonica). |
|
AMERICAN FOLK BLUES FESTIVAL '63Fontana L+R October 1963 |
Sonny Boy Williamson participa à cette tournée de l'American Folk Blues Festival qui fut une des plus réussies artistiquement. Le bluesman charma son nouvel auditoire avec son harmonica et ses qualités de showman. On trouve ici deux superbes morceaux : "Sonny Boy's harmonica boogie" dans lequel il est seul à l'harmonica et "I don't know" avec un orchestre de rêve derrière lui (Memphis Slim, Matt Murphy, Willie Dixon, Billy Stepney). Sonny Boy Williamson participated in this tour of the American Folk Blues Festival which was one of the most artistically successful. The bluesman charmed his new audience with his harmonica and showmanship. We find here two great tracks : "Sonny Boy's harmonica boogie" in which he is alone on harmonica and "I don't know" with a dream band behind him (Memphis Slim, Matt Murphy, Willie Dixon, Billy Stepney). |
|
BYE BYE BIRDScout October 1963 / October 1964 |
D'autres titres provenant des concerts de l'American Folk Blues Festival 1963 et 1964 avec en particulier de belles versions de "In my own little cabin" et de "Dissatisfied". Other titles from the concerts of the American Folk Blues Festival 1963 and 1964 with in particular beautiful versions of "In my own little cabin" and "Dissatisfied". |
|
THE LOST BLUES TAPESACT October 1963 / October 1964 |
Une poignée de titres - toujours excellents - provenant encore des tournées de l'American Folk Blues Festival de 1963 et 1964 : "Your love for me is true" et "Don't misuse me". A handful of titles - still excellent - from the 1963 and 1964 American Folk Blues Festival tours : "Your love for me is true" and "Don't misuse me". |
|
THE LAST SESSIONS 1963Rarity October - November 1963 FINAL SESSIONS 1963-4Blue Night October - November 1963 / August 1964 |
Ce microsillon très rare - probablement non-officiel - reprend différents titres issus de séances organisées pendant l'American Folk Blues Festival aux côtés de musiciens de la tournée. La qualité sonore n'est pas très bonne. Un disque à conseiller surtout aux fans confirmés et aux complétistes. Signalons qu'il y a deux titres de "Mississippi" John Moment en fin de programme desquels Sonny Boy est absent. Dans la réédition Blue Night, il y a 4 excellents morceaux de plus provenant d'une séance capturée à Chicago avec Buddy Guy et Lafayette Leake (probablement pour Chess). This very rare - probably unofficial - album features various titles from sessions organized during the American Folk Blues Festival alongside touring musicians. The sound quality is not very good. A LP to advise especially to confirmed fans and completists. Note that there are two titles of "Mississippi" John Moment at the end of which Sonny Boy is absent. In the Blue Night reissue, there are 4 more excellent pieces from a session captured in Chicago with Buddy Guy and Lafayette Leake (probably for Chess). |
|
THE HARMONICA BLUES OFStoryville November 1963 |
Dans cette anthologie Storyville, on trouve une poignée de morceaux gravés à Copenhague (Danemark) au moment de la tournée de l'American Folk Blues Festival. In this Storyville anthology, we find a handful of songs engraved in Copenhagen (Denmark) at the time of the American Folk Blues Festival tour. |
|
PORTRAITS IN BLUES vol.4Storyville November 1963 |
Sonny Boy Williamson enregistra substantiellement pour le label danois Storyville pendant la tournée de l'American Folk Blues Festival 1963. Placé dans un contexte acoustique avec les musiciens de la tournée (Memphis Slim, Matt Murphy, Billy Stepney), il délivre des Blues très évocateurs et expressifs. Quelques moments très intenses : "Coming home to you baby", "The story of Sonny Boy Williamson", "Gettin' together", "Little girl" et le sublime "I can't understand". Sonny Boy Williamson recorded substantially for the danish label Storyville during the American Folk Blues Festival 1963 tour. Placed in an acoustic context with the touring musicians (Memphis Slim, Matt Murphy, Billy Stepney), he delivers very evocative and expressive blues. Some very intense moments : "Coming home to you baby", "The story of Sonny Boy Williamson", "Gettin' together", "Little girl" and the sublime "I can't understand". |
|
THE BLUES OF SONNY BOY WILLIAMSONStoryville SONNY BOY WILLIAMSONAmiga November 1963 |
Second disque édité par Storyville avec le matériel issu de la séance de novembre 1963. Dans le même contexte acoustique et relâché que précédemment, Sonny Boy se montre très à l'aise qu'il soit seul ou accompagné : "Movin' down the river Rhine", "I'm so glad", "Once upon a time", "On my way back home". On peut noter que "Same girl" est chanté en duo par Sonny Boy et Memphis Slim. Second album issued by Storyville with material from the november 1963 session. In the same acoustic and relaxed context as before, Sonny Boy is very comfortable that he is alone or accompanied : "Movin' down the river Rhine", "I'm so glad", "Once upon a time", "On my way back home". It can be noted that "Same girl" is sung in duet by Sonny Boy and Memphis Slim. |
|
BLUES MASTERS vol.12Storyville November 1963 |
Ce CD reprend partiellement les LP "Portraits in Blues" et "The blues of Sonny Boy Williamson". Mais, on trouve aussi le morceau "Tippin' through Christmas", un inédit issu de la même séance. On trouve également quelques titres enregistrés par une radio suédoise et qui n'étaient parus que sur un obscur EP. Enfin, il y a trois titres où Sonny Boy est accompagné de musiciens danois provenant de la bande-son d'un film ("Have you enjoyed my play"). This CD partially compiles the "Portraits in Blues" and "The blues of Sonny Boy Williamson" LPs. But there is also the track "Tippin' through Christmas", an unissued piece from the same session. There are also some titles recorded by a swedish radio and that appeared only on an obscure EP. Finally, there are three titles where Sonny Boy is accompanied by danish musicians taken from a movie soundtrack ("Have you enjoyed my play"). |
|
SONNY BOY WILLIAMSON (EP)Collector's Special BLUES MASTERS vol.12Storyville November 1963 |
Sur cet EP très rare, on trouve quatre morceaux gravés par une radio suédoise. Sonny Boy Williamson y est discrètement accompagné par Erik Host à la guitare. On this very rare EP, we find four tracks recorded by a swedish radio. Sonny Boy Williamson is discreetly accompanied by Erik Host on guitar. |
|
SONNY BOY WILLIAMSON AND MEMPHIS SLIMVogue ANTHOLOGIE DU BLUES vol.6Vogue SONNY BOY WILLIAMSON AND MEMPHIS SLIM IN PARISGNP - Crescendo December 1963 |
Pris sur le vif dans un club parisien, on retrouve Sonny Boy Williamson en compagnie des pianistes Memphis Slim et Michel Sardaby (un pianiste de jazz français). Le programme est intéressant même s'il n'y a rien d'exceptionnel ici. Edité par le label français Vogue, il s'agit d'un disque mineur dans les riches discographies de Sonny Boy Williamson et de Memphis Slim. Caught live in a parisian club, we find Sonny Boy Williamson with pianists Memphis Slim and Michel Sardaby (a french jazz pianist). The program is interesting even if there is nothing exceptional here. Issued by the french label Vogue, it is a minor album in the rich discographies of Sonny Boy Williamson and Memphis Slim. |
|
SONNY BOY WILLIAMSON AND THE YARDBIRDSFontana Mercury Star Club 1963 LIVE IN LONDONL+R December 1963 THE COMPLETE CRAWDADDY RECORDINGSSunspots December 1963 / February 1964 |
Concert de Sonny Boy Williamson dans un club de Richmond, une ville située dans la banlieue de Londres. Il est accompagné par les Yardbirds (Eric Clapton, Chris Dreja, Paul Samwell-Smith, Jim Mac Carty). Contre toute attente, le feeling passe vraiment entre les jeunes musiciens anglais et le vieux bluesman. La set-list s'écoute avec plaisir et curiosité en particulier "Mister Downchild" et "23 hours too long". Concert of Sonny Boy Williamson in a club in Richmond, a city located in the suburbs of London. He is accompanied by the Yardbirds (Eric Clapton, Chris Dreja, Paul Samwell-Smith, Jim Mac Carty). Against all odds, the feeling really goes between the young english musicians and the old bluesman. The set list listens with pleasure and curiosity especially "Mister Downchild" and "23 hours too long". |
|
ROCK GENERATION vol.3 & 4BYG FACES & PLACES vol.2BYG THE ANIMALS WITH SONNY BOY WILLIAMSONCharly THE NIGHT TIME IS THE RIGHT TIMESpringboard Pazazz NEWCASTLE ON TYNECharly Bellaphon TRANSATLANTIC BLUESFuel 2000 December 1963 |
Quelques jours après avoir jammé avec les Yardbirds, voici Sonny Boy Williamson sur scène avec les Animals (Eric Burdon, Alan Price, Hilton Valentine, Chas Chandler, John Steel). Sur une scène de Newcastle, les jeunes musiciens anglais ne s'accordent pas trop mal avec Sonny Boy. Cet album - bien que valant assurément l'écoute - me semble toutefois inférieur à celui avec les Yardbirds. Il fut réédité sous une quantité d'habillages différents. A few days after jamming with the Yardbirds, here is Sonny Boy Williamson on stage with the Animals (Eric Burdon, Alan Price, Hilton Valentine, Chas Chandler, John Steel). On a stage in Newcastle, the young english musicians play pretty well with Sonny Boy. This album - although certainly worth listening - seems to me however inferior to the previous one with the Yardbirds. It was reissued under a number of different presentations. |
|
ROCK GENERATION vol.5 : THE FIRST R&B FESTIVAL IN ENGLANDBYG FACES & PLACES vol.5BYG February 1964 |
Retrouvailles avec les Yardbirds à Birmingham. Quatre morceaux sympathiques dont une très belle version de "My little cabin". Reunion with the Yardbirds in Birmingham. Four nice tracks including a beautiful version of "My little cabin". |
|
CHESS BLUES MASTERSChess - MCA August 1964 |
Trois morceaux superbes inédits dans cette remarquable sélection de ses faces Chess : "Stop cryin'", "I can't be alone" et "Understand my life". Three superb unissued tracks in this remarkable selection of his Chess sides : "Stop cryin'", "I can't be alone" and "Understand my life". |
|
THE CHRIS BARBER JUBILEE vol.2Black Lion LOST AND FOUND vol.3CST May 1964 |
Gravés sur la scène du Free Trade Hall de Manchester à l'invite du jazzman anglais Chris Barber, ces titres confrontent le Blues de Sonny Boy Williamson avec un accompagnement jazz relativement convaincant et plaisant. Ces enregistrements présentent néanmoins un interêt plus historique qu'artistique. Recorded on the Manchester Free Trade Hall stage at the invitation of english jazzman Chris Barber, these titles confront Sonny Boy Williamson's blues with a relatively convincing and pleasant jazz accompaniment. These recordings are nevertheless of more historical interest than artistic interest. |
|
AMERICAN FOLK BLUES FESTIVAL '64Fontana L+R October 1964 |
De nouveau à l'affiche de l'American Folk Blues Festival (il avait déjà participé à l'édition de 1963), Sonny Boy est ici accompagné de Sunnyland Slim, Hubert Sumlin, Willie Dixon et Clifton James. Le très beau morceau acoustique "I'm trying to make London my home" mérite l'écoute. Back in the American Folk Blues Festival (he had already participated in the 1963 edition), Sonny Boy is here accompanied by Sunnyland Slim, Hubert Sumlin, Willie Dixon and Clifton James. The beautiful acoustic track "I'm trying to make London my home" deserves listening. |
|
DON'T SEND ME NOFLOWERSMarmalade Polydor FACES & PLACES vol.8BYG SPECIAL EARLY WORKSSpringboard JAM SESSIONCharly April 1965 |
Séance londonienne captée aux studios IBC présentant Sonny Boy Williamson avec de jeunes musiciens anglais : Jimmy Page, Brian Auger, Mick Waller. La production est assurée par Giorgio Gomelsky et on peut noter également la présence des saxophones Joe Harriott et Alan Skidmore. L'album manque cruellement de cohésion mais certains passages retiennent l'attention. Au final, on conseillera davantage ce disque aux fans confirmés plutôt qu'à l'auditeur occasionnel. Il fut réédité sous une foule de présentations différentes. London session captured at IBC Studios featuring Sonny Boy Williamson with young english musicians : Jimmy Page, Brian Auger, Mick Waller. The production is ensured by Giorgio Gomelsky and we can also note the presence of saxophones Joe Harriott and Alan Skidmore. The album is sorely lacking in cohesion but some passages attract attention. In the end, we will advise this album more to confirmed fans rather than the casual listener. It was reissued under a host of different presentations. |
|
KING BISCUIT TIMEArhoolie May 1965 |
Après ses fructueuses aventures européennes, Sonny Boy Williamson revient sur son sol natal au soir de sa vie. Il retrouve l'émission "King Biscuit Time" à laquelle il avait participé autrefois. Accompagné par Houston Stackhouse (guitare) et James "Peck" Curtis (batterie), il livre cinq morceaux diffusés par la radio KFFA et gravés sur disque par le label Arhoolie de Chris Strachwitz. Ses talents y apparaissent intacts au chant comme à l'harmonica. Malheureusement, il décède quelques jours après cette dernière séance probablement emporté par un arrêt cardiaque à son domicile. After his successful european adventures, Sonny Boy Williamson returns to his native soil in the evening of his life. He finds again the program "King Biscuit Time" which he had participated in the past. Accompanied by Houston Stackhouse (guitar) and James "Peck" Curtis (drums), he delivers five tracks broadcasted by KFFA radio and recorded by Chris Strachwitz's label Arhoolie. His talents appear intact on harmonica and singing. Unfortunately, he dies a few days after this last session probably carried away by cardiac arrest at his home. |